Suntem cu toții familiarizați cu suflarea și fluieratul caracteristice motoarelor aspirate, mai ales în cazul mașinilor modificate. Acest efect acustic este creat de supapa BOV (blow-off).
Rolul supapei
Scopul supapei este de a elibera excesul de presiune acumulată care se formează în traseul între turbo (sau compresor) și clapeta de accelerație. În momentul în care clapeta se închide (de exemplu, la schimbarea treptelor), turbosuflanta încă împinge aerul spre clapeta închisă și acest aer ricoșează dinspre clapeta înapoi spre turbo, lovește lamelele, încetinește rotația, creează presiune excesivă și, odată cu creșterea rezistenței, crește și sarcina termică a turbinei.
Supapa eliberează acest exces de presiune, suflanta nu-și pierde ritmul și, astfel, problema este eliminată la schimbarea treptelor de viteză. Desigur, supapa BOV nu crește puterea motorului, dar ajută turbo-ul să se pornească mai repede și poate fi folosit mai bine la potențialul său. De asemenea, are un efect pozitiv asupra duratei de viață a paletelor și a rulmenților turbocompresorului, deoarece reduce sarcina asupra acestora.
Principiul supapei BOV
Principiul de funcționare al supapei BOV este destul de simplu. Practic, este o membrană sau un piston cu un arc , situat în fața clapetei și în spatele turbinei. Acesta este conectat la conducta de colectare (în spatele clapetei) printr-un furtun vacuum. Când clapeta se închide, aerul comprimat din fața clapetei și vidul din spatele clapetei deschid această supapă și eliberează presiunea. În funcție de locul în care este eliberată această presiune acumulată, împărțim supapele BOV în trei categorii.
- Bov atmosferic (OPEN LOOP)
- Această supapă eliberează excesul de aer în atmosfera înconjurătoare, producând popularul efect sonor
- Există, de asemenea, secvențiale cu membrană dublă, în cazul în care doar o singură membrană mai mică se deschide la presiuni mici și ambele în același timp la o presiune mai mare.
- De recirculare (CLOSED LOOP)
- Această supapă BOV returnează aerul comprimat înapoi la admisie spre turbo.
- Nu creează un efect sonor, pentru această proprietate este adesea folosit de producătorii de automobile din cauza nivelului de zgomot.
- DUAL-PORT
- Aceste supape BOV au ieșire dublă atât pentru admisie cât și pentru atmosferă.
Selectarea supapei BOV
Atunci când selectați o supapă BOV, este important să decideți, pe lângă design, dacă doriți să folosiți o supapă universală , sau să alegeți o supapă care să se potrivească exact vehiculului dumneavoastră.
Valvele BOV universale au avantajul unei game largi de opțiuni și al unui preț mai mic, dar cu supapa universală trebuie să țineți cont și de alte modificări ale traseului de admisie.
Dacă nu doriți să modificați structura de admisie a motorului dumneavoastră sau dacă aveți un vehicul cu un management de admisie mai sensibil (motoare moderne) vă recomandăm plug and play specifice, concepute direct pentru un anumit tip de motor. Deși aceste supape sunt puțin mai scumpe , instalarea este ușoară, iar înlocuirea supapei de stoc rezolvă adesea unele probleme ale ECU, cum ar fi ciocănitul motorului în anumite moduri.
În oferta noastră veți găsi o varietate de supape BOV de la producători de top, cum ar fi HKS, Turbosmart și NUKE Performance, sau chiar alternative mai ieftine fără marcă.
De asemenea, puteți găsi în oferta noastră valve BOV pentru motoarele diesel. Cu toate acestea, în cazul acestora, datorită principiului de funcționare a motorului diesel, nu se aplică niciunul dintre avantajele de mai sus, este doar un efect sonor adăugat : )