Garajul Races BMW E63 M6

Driftul este una dintre disciplinele de motorsport cu cea mai rapidă expansiune la nivel mondial, stă la baza multor proiecte interesante . Unul dintre ele se află în Košice, Slovacia.

Este vorba despre BMW E63 M6, care a fost supus unei proceduri semnificative de ușurare și va fi propulsat de un motor modern și ușor S55 twin-turbo de trei litri, în locul motorului V10 S85. După cum puteți vedea, mașina este în prezent într-o versiune "compactă", dar piesele lipsă vor fi înlocuite în curând cu piese din carbon-kevlar, care sunt extrem de ușoare, dar și foarte flexibile și suple, ceea ce reprezintă un mare avantaj într-un sport de contact precum driftul. Carbon-kevlarul este foarte durabil și flexibil, ceea ce înseamnă că piesa se va îndoi atunci când se lovește de un perete sau de vehiculul unui adversar, dar va reveni la poziția inițială atunci când presiunea este eliberată. De asemenea, reparația este foarte simplă. Întreaga mașină a fost complet șlefuită și vopsită în culoarea OEM BMW Black Sapphire Metallic.

Vehiculul va fi propulsat de un motor cu codul S55B30, preluat inițial de la BMW F80 M3 din 2015, cu o putere de bază de 431 CP. Este planificată modificarea software-ului la 550-600+ CP, deoarece mașina va fi echipată cu un sistem de evacuare personalizat, admisie de aer și răcire Mishimoto. Radiatorul mărit va menține temperaturile intercoolerului răcit cu apă la un nivel minim, ceea ce duce la o performanță ridicată. Tracțiunea va fi transmisă către roți de o transmisie DCT cu 6 trepte, controlată de un schimbător secvențial HTG și ele. prin intermediul unui cardan din carbon și al unui diferențial autoblocant M6. 

Pentru răcirea cu apă a fost folosit un radiator de apă din aluminiu de la un BMW F10 M5 cu un ventilator electric OEM de 1000W. Pompa de apă originală a fost îndepărtată de pe motor și înlocuită cu o pompă de apă instalată sub mașină Davies Craig cu un debit de 150 l/min și conexiuni AN16 care trec pe sub mașină prin țevi de aluminiu

Pompa de apă electrică ușurează semnificativ motorul și poate fi ușor de controlat manual sau automat prin setarea temperaturilor maxime și minime. Acest dispozitiv poate fi utilizat și în combinație cu o pompă de apă standard, în cazul în care vehiculul are probleme de răcire, ceea ce cu siguranță nu este cazul aici. 

Echipamentul de șasiu asigură suspensia BC-Racing cu arcuri modificate pentru o aderență maximă, împreună cu lock kitul IRP, care este conceput special pentru această aplicație. Piesele sunt completate de bucșe Powerflex black-series și brațe Silver project reglabile în spate. Fără brațele reglabile, nu ar fi posibilă setarea unei convergențe agresive și a unei deviații pozitive a roților.

Poate vă întrebați de ce se o deviație pozitivă a roților? Pentru a obține o aderență maximă, în partea din spate se folosesc arcuri moi, ceea ce asigură că greutatea mașinii este transferată în spate atunci când se accelerează în derapaj și, prin urmare, forma geometriei spate se modifică sub efectul accelerației. Acest lucru asigură o aderență perfectă și o uzură uniformă a anvelopelor. 

Acest consumator de anvelope nu va fi deloc ușor de mulțumit cu combustibil. De aceea, în spațiul din spatele scaunului pasagerului a fost instalat un rezervor PYROTECT aprobat de FIA, împreună cu un panou cu 3 pompe, un filtru și fitinguri de la Nuke Performance. Sistemul de combustibil va fi creat cu furtunuri și fitinguri PTFE Races, care sunt rezistente la influențele externe și la combustibilii de curse.

Confortul și siguranța sunt asigurate de sistemul sport omologat FIA scaunul sport Races RS-PRO 1 împreună cu centurile de 6 puncte omologate FIA Races. Echipamentul obligatoriu pe drifturi este, de asemenea, sistemul de stingere a incendiilor. La acest vehicul a fost folosit un sistem electric ușor RRS OPTIFIREX. Avantajul acestor sisteme constă în faptul că, prin simpla apăsare a unui buton, o cantitate de agent de stingere este eliberată pe motor și în interior în cazul unui incendiu, protejând atât echipajul, cât și vehiculul de arsuri sau de combustie completă.

Având în vedere că majoritatea campionatelor de drift profesionist necesită anvelope cu o lățime de 265-285 R18, a trebuit să fie folosite jante Japan Racing JR32 cu o lățime de până la 10,5".

Mașina este în prezent în construcție și se lucrează la ea pentru a putea rula în sezonul 2023. Puteți urmări progresul construcției AICI. Vă vom oferi mai multe informații în viitorul apropiat. 

Mai multe postări de pe blog | Races Blog

UNIX AMTS 2024

Prima oprire la expozițiile din acest an - Hungexpo Budapesta
Citește mai mult
Colaborare RACES x FURTBOKEM

Lansarea oficială a vânzărilor RACES și FurtBokem merch.
Citește mai mult
Bestia de curse Jaguar XE

Jaguar Racing Team Ostrava a prezentat o nouă mașină specială de curse
Citește mai mult
Pompa de apă electrică

Crește performanța și previne supraîncălzirea mașinii!
Citește mai mult
Omologare FIA 8856-2018

Ce transformări va avea FIA în 2024?
Citește mai mult
Combinezoane și echipament de curse

Ce combinezon de curse să alegeți și de ce? Mai multe pe blog...
Citește mai mult
Furtunurile din silicon

Furtunurile din silicon reprezintă un înlocuitor ideal pentru furtunurile din cauciuc de apă, vacuum/presiune sau admisie.
Citește mai mult
Avantajele și tipurile de radiatoare de ulei

De ce este necesară instalarea unui radiator de ulei? Pe care să îl alegeți? Mai multe pe blog...
Citește mai mult
Cum se conectează frâna de mână hidraulică?

Un accesoriu indispensabil pentru fiecare pilot de raliuri și drift.
Citește mai mult

Împărtășește acest post

Comentarii (0)

Fără comentarii în acest moment

Comentariu nou

Categorii Producători

Loading...