Povestea acestei Mazda a început în Slovacia, în urmă cu 11 ani, când actualul proprietar a găsit-o dincolo de Canalul Mânecii și a adus-o acasă. Pe atunci era o versiune ușor modificată, dar tot mai mult sau mai puțin civilă, cu volan pe dreapta. În Slovacia, însă, existau alte planuri pentru ea, a frumoasei și acum rarei Mazda RX-7, generația FD.
Destinul a fost alocat circuitelor de curse, așa că, după câteva starturi de familiarizare la evenimente pentru amatori, era clar că RX-7 va suferi mai multe modificări în viitorul apropiat. A început cu elemente de siguranță de bază, cu montarea unui cadru de protecție și cu o conversie la volanul pe stânga. Ca bonus, a primit o nouă vopsea albă. Motorul a adus deja câteva modificări din Marea Britanie. Avea deja un kit single turbo și un tract de admisie modificat cu un intrecooler mai mare. Pentru o imagine de ansamblu mai bună a valorilor măsurate importante (temperatură, presiunea uleiului și de combustibil . .) se ocupă ceasurile DEPO din gama noastră, care au fost instalate cu gust în panoul de instrumente original. De asemenea, nu s-au făcut economii la șasiu, iar coiloverul TEIN și-a găsit locul aici, ajutat de bucșe din poliuretan pentru caracteristici excelente de manevrabilitate de la POWERFLEX. Frânarea este asigurată de noile etriere față cu patru pistoane și discuri mari din două piese. Ambreiajul de serie a fost, de asemenea, eliminat, fiind înlocuit cu un ambreiaj cu arcuri ceramice și cu o volantă ușurată.
Astfel înarmat, a făcut fericit proprietarul și spectatorii la multe evenimente din Slovacia și din țările vecine, până când motorul a decis să își încheie cariera. Deoarece era timpul pentru o revizie completă a motorului, a fost loc pentru modificări minore. Motorul a fost complet resigilat, iar "carcasele" deteriorate ale motorului au fost înlocuite cu altele, care au primit deja orificii de admisie și evacuare ușor mărite și modificate. Sistemul de alimentare cu combustibil a fost, de asemenea, modificat, conductele de combustibil originale au fost înlocuite cu furtunuri de teflon, nu numai din cauza alimentării necesare cu mai mult combustibil, ci și din motive de siguranță. Presiunea stabilă a combustibilului pentru aceste modificări a fost asigurată de pompa WALBRO cu regulator de combustibil reglabil AEROMOTIVE. Din cauza temperaturilor extreme și a spălării corespunzătoare, sistemul de evacuare a fost complet învelit în benzi termoizolante de marcă de la THERMOTEC și, de asemenea, s-a tratat podeaua din jurul evacuării cu folii izolatoare autoadezive.
Această evoluție a motorului a rezistat unor sezoane ascuțite și solicitante, din păcate, la o cursă de la Slovakiaring a avut loc o distrugere fatală a garniturilor de etanșare APEX, care ar trebui să mențină compresia motorului între camerele individuale. Așa că a fost nevoie de o altă revizie. După ce a acumulat experiență, odată cu repararea motorului, au fost continuate și alte modificări pentru performanță, dar și pentru o mai mare fiabilitate. De data aceasta, motorul a primit "carcase" complet noi, cu porturi și mai mari. Rotoarele au fost, de asemenea, modificate, primind garnituri APEX speciale, mai durabile și mai performante. Cu noul turbo și un wastegate extern mai mare TURBOSMART, planul era de a sufla cât mai mult posibil, a fost necesară reorganizarea radiatoarelor pentru a avea cea mai bună alimentare posibilă cu aer rece. Intercoolerul cu ajutorul furtunurilor siliconice și țevilor din alumiu din oferta noastră, a primit o nouă poziție și a făcut loc pentru un nou radiator de apă KOYORAD din aluminiu, mai mare. Pentru o eficiență și mai mare a răcirii, am furnizat un agent de răcire special EVANS cu un punct de fierbere mai ridicat. Desigur, urmează apoi un filtru de aer deschis mare SIMOTA.
Mai mult aer în motor cere automat mai mult combustibil, iar wankel-ul nu face excepție de la acest lucru. Apetitul său uriaș este satisfăcut de cele mai mari injectoare de combustibil disponibile și de o pompă de combustibil extrem de puternică AEROMOTIVE. Combustibilul are acum și o răcire proprie, datorită unui radiator suplimentar MISIHIMOTO în partea din spate a mașinii, sub bara de protecție. O unitate de control complet programabilă preia comanda întregului proces de ardere LiNK. Mulțumită acestor componente și unui programator inteligent, motorul este în prezent reglat la 433 CP la o presiune de supraalimentare de 1,3 bari, gata să explodeze între 1,5 și 1,7 bari.
În timpul acestor modificări în principal tehnice, proprietarul a decis, de asemenea, să îmbunătățească puțin aspectul vizual și astfel RX primește un kit de caroserie complet nou, care face ca mașina să arate și mai agresivă.
În concluzie, ne bucurăm că proprietarul Mazda a decis să achiziționeze componente din magazinul nostru și îi dorim mult succes automobilistic la volanul acestei unice Mazda RX-7 FD.