Atenție, personalul nostru de asistență pentru clienți nu va fi disponibil. Ne vom relua operațiunile normale în data de 02.04.24 și vom fi gata să vă ajutăm cu orice întrebare. În această perioadă, comenzile pot fi plasate prin intermediul site-ului nostru. Echipa Race-Shop

Motor > Intercooler 

Ce face un intercooler? 

Un intercooler este un radiator de răcire a aerului, format din două capete metalice sau din plastic și mai multe elemente din aluminiu desparțite de lamele subțiri tot din aluminiu. Aerul intră pe o parte și iese pe cealalată după ce a fost răcit de aerul care trece prin elementele radiatorului. Intercoolerul este monta...

Ce face un intercooler? 

Un intercooler este un radiator de răcire a aerului, format din două capete metalice sau din plastic și mai multe elemente din aluminiu desparțite de lamele subțiri tot din aluminiu. Aerul intră pe o parte și iese pe cealalată după ce a fost răcit de aerul care trece prin elementele radiatorului. Intercoolerul este montat între turbo și galeria de admisie, răcind aerul care se încălzește puternic de la turbina încinsă de gazele de evacuare. Așadar, înainte să intre în motor, aerul trece prin intercooler unde se răcește de la viteza mașinii care face să circule aerul din atmosferă pe suprafața de lamele, exact așa cum se intampla cu un radiator de apa.

Există mai multe tipuri de intercoolere:

 

  • Intrare/ ieșire pe ambele părți
  • Intrare/ ieșire pe aceeași parte
  • Intrare/ ieșire pe spate
  • Răcire apă-aer

 Cel mai adesea, intercoolerul este plasat în fața vehiculului. Abrevierea FMIC (Front Mounted Intercooler) este utilizată pentru aceast tip . Alte opțiuni de plasare sunt SMIC (Side Mounted Intercooler – montat lateral) sau TMIC (Top Mounted Intercooler – intercooler deasupra).

 

Avantajele unui intercooler mai mare:

  • aer mai rece
  • performanță mai mare
  • eficiență mai mare a motorului
  • consum și emisii reduse
  • mai puțin stres termic pe motor

 

Ce se strică la intercoolere?

În general, intercoolerul fiind montat în partea din față a mașinii, este predispus la îndoituri venite din partea pietrelor de pe carosabil. Și pentru că este montat langă motor, în special la mașinile diesel, vibrațiile îl fac să trepideze iar parțile din plastic se vor dezlipi de miezul central de aluminiu, iar presiunea aerului care circulă în interior scade.

De obicei, părțile din plastic, adică intrarea si iesirea aerului în intercooler sunt părțile vulnerabile. De la temperaturile înalte apar fisuri si, în timp, adezivul care fixează centrul metalic de ele cedează și necesită recondiționare sau înlocuire.

Mai multe
Recomandate
Vândute
Crescător
Decrescător
1 - 12 din 495 produse

Categorii Producători

Loading...