ASISTENȚĂ
de la ora 9.00 la 17.00
Niciun produs
Niciun produs
Subcategorii
Ce face un intercooler?
Un intercooler este un radiator de răcire a aerului, format din două capete metalice sau din plastic și mai multe elemente din aluminiu desparțite de lamele subțiri tot din aluminiu. Aerul intră pe o parte și iese pe cealalată după ce a fost răcit de aerul care trece prin elementele radiatorului. Intercoolerul este montat între turbo și galeria de admisie, răcind aerul care se încălzește puternic de la turbina încinsă de gazele de evacuare. Așadar, înainte să intre în motor, aerul trece prin intercooler unde se răcește de la viteza mașinii care face să circule aerul din atmosferă pe suprafața de lamele, exact așa cum se intampla cu un radiator de apa.
Există mai multe tipuri de intercoolere:
Cel mai adesea, intercoolerul este plasat în fața vehiculului. Abrevierea FMIC (Front Mounted Intercooler) este utilizată pentru aceast tip . Alte opțiuni de plasare sunt SMIC (Side Mounted Intercooler – montat lateral) sau TMIC (Top Mounted Intercooler – intercooler deasupra).
Avantajele unui intercooler mai mare:
Ce se strică la intercoolere?
În general, intercoolerul fiind montat în partea din față a mașinii, este predispus la îndoituri venite din partea pietrelor de pe carosabil. Și pentru că este montat langă motor, în special la mașinile diesel, vibrațiile îl fac să trepideze iar parțile din plastic se vor dezlipi de miezul central de aluminiu, iar presiunea aerului care circulă în interior scade.
De obicei, părțile din plastic, adică intrarea si iesirea aerului în intercooler sunt părțile vulnerabile. De la temperaturile înalte apar fisuri si, în timp, adezivul care fixează centrul metalic de ele cedează și necesită recondiționare sau înlocuire.
Valva Blow off numită câteodată și supapa sonără sau pe scurt BOV, este o supapă utilizată în motoarele cu turbo sau compresor. Scopul acesteia este să previna unda compresorului și să reducă uzura turbinei și a motorului. Supapele blowoff atenuează efectele unui compresor, prin faptul că îi permite aerului comprimat să se ducă în atmosferă, producând un sunet distinct, sau să recircule în admisia ajutajului de intrare a compresorului.
De obicei, distingem supapele în două categorii: deschise și închise .
BOV si motoarele Diesel
Există, de asemenea, supape BlowOff pentru motoare diesel, al căror rol este numai efectul sonor.
Boost controller allow a simple increase in turbo pressure. Suitable for all turbocharged and supercharged engines (and diesel). Controllers affect the air pressure from the compressor part of the turbo or compressor leading to the wastegate to increase boost.
There are two types of turbo pressure controllers. Mechanical and Electronic.
Mechanical (or manual) controllers offer a wide range of boost pressure settings. They are simply installed (in the cabin or in the engine compartment), they are simple to operate and require only minimal maintenance.
Advantages:
Disadvantages:
Electronic turbo pressure controllers are much more sophisticated devices that offer many boost settings according to preset values by user. Pressure changes can be made by gear shift, time, speed or by manual switch.
Advantages:
Disadventages:
Descărcarea Catalogului ARP (pdf)