Vă informăm că în perioada 25 - 29 august 2025, serviciul de suport pentru clienți va fi limitat sau chiar indisponibil. Din acest motiv, timpul de răspuns la solicitările dumneavoastră ar putea fi mai mare decât în mod obișnuit. Vom reveni la programul normal începând de luni, 1 septembrie 2025. Vă mulțumim pentru înțelegere!

Motor > Furtunuri, fitinguri si reducții pentru ulej sau combustibil > Diametru 7mm

Tuningul și motorsportul necesită precizie, componente de înaltă performanță și fiabilitate. Fiecare componentă a vehiculului, de la motor la frâne, trebuie să fie capabilă să facă față condițiilor extreme. Una dintre cele mai importante părți ale acestor sisteme sunt fitingurile și furtunurile, care joacă un rol cheie în asigurarea transferului...

Tuningul și motorsportul necesită precizie, componente de înaltă performanță și fiabilitate. Fiecare componentă a vehiculului, de la motor la frâne, trebuie să fie capabilă să facă față condițiilor extreme. Una dintre cele mai importante părți ale acestor sisteme sunt fitingurile și furtunurile, care joacă un rol cheie în asigurarea transferului de fluide, fie că este vorba de combustibil, ulei sau lichid de răcire.

Denumirea AN se bazează pe expresia Army-Navy. Aceste sisteme de cuplare și rutare a fluidelor au fost dezvoltate în timpul celui de-al Doilea Război Mondial pentru a asigura durabilitatea maximă a transmisiei în cele mai dificile condiții. Ele sunt utilizate și în prezent, de la avioane, la echipamente militare, la sporturi cu motor. Dimensiunea AN definește diametrul furtunului și dimensiunea racordului, care sunt desemnate ca AN-2, AN-3, AN-4, AN-6 etc.

 

  • AN-3: 3/16 inci (4,8 mm)

  • AN-4: 4/16 inci (6,4 mm)

  • AN-6: 6/16 inci (9,5 mm)

  • AN-8: 8/16 inci (12,7 mm)

  • AN-10: 10/16 inci (15,9 mm)

  • AN-12: 12/16 inci (19,1 mm)

  • AN-16: 16/16 inci (25,4 mm)

  • AN-20: 20/16 inci (31,8 mm)

 

De ce să folosești fitinguri și furtunuri AN?

Fitingurile oferă un nivel ridicat de fiabilitate deoarece sunt rezistente la presiuni și temperaturi ridicate, ceea ce este esențial pentru aplicațiile motorsport. În același timp, compatibilitatea lor oferă modularitate, facilitând instalarea și modificarea sistemului. Faptul că sunt fabricate din aluminiu sau oțel inoxidabil le face, de asemenea, o componentă ideală pentru personalizare prin sudarea lor la alte piese și apoi conectarea lor împreună. Aceste materiale de fabricație garantează, de asemenea, o rezistență ridicată la coroziune. Furtunurile sunt protejate de mai multe straturi de împletitură din oțel inoxidabil pentru a preveni deteriorarea și, prin urmare, sunt utilizate și de o serie de producători auto.

Spre deosebire de piesele metrice, aceste îmbinări nu prezintă scurgeri pe un filet sau pe o suprafață de șezut plată. Fitingurile conțin o suprafață de așezare de 37° pe piesele opuse, astfel încât, atunci când este strâns, acest racord formează o îmbinare etanșă. Prin urmare, nu este necesară utilizarea unei șaibe de cupru sau a diverselor etanșatoare de filet la instalarea acestora. 

 

 

 

Tipuri de furtunuri

În funcție de fitingurile utilizate, furtunurile sunt folosite și în dimensiunea AN.

  • Furtunuri din cauciuc - cel mai comun tip de furtun utilizat în toate tipurile de vehicule, în special pentru deplasarea combustibilului, uleiului sau lichidului de răcire. Mai potrivite pentru presiuni mai mici și combustibili mai puțin agresivi. În timp, pot apărea fisuri și posibile deteriorări din cauza absenței unei împletituri pentru protecție. Furtunul este potrivit pentru fitingurile marcate cu „Push Lock” (fiting push-on în combinație cu o clemă clasică)
  • Furtunuri de cauciuc cu împletitură - la fel ca furtunurile de cauciuc anterioare, dar îmbogățite cu o împletitură exterioară din pvc sau oțel inoxidabil care asigură protecție maximă împotriva deteriorărilor mecanice. Furtunul este potrivit pentru fitingurile marcate ca „Push Lock” (fiting cu împingere în combinație cu o cataramă clasică) sau fitinguri convenționale în care furtunul este presat între capul și corpul fitingului.
  • Furtun de teflon (PTFE) - Furtun fabricat din teflon durabil care rezistă la substanțe chimice, uleiuri și combustibili agresivi. Soluția ideală pentru sporturile cu motor de top unde se pune accent pe durabilitatea maximă. Teflonul protejează împletitura din oțel inoxidabil împotriva deteriorărilor externe. Furtunul este potrivit pentru fitingurile marcate ca PTFE prevăzute cu fitinguri din aluminiu sau alamă. „Acest lucru împiedică slăbirea îmbinării chiar și în condiții de presiune sau temperatură ridicată.
  • Hardline - țeavă din aluminiu rezistentă la toate tipurile de lichide și la presiune ridicată. De asemenea, potrivite pentru utilizare în exterior, cu instalarea de fitinguri hardline corespunzătoare. În motorsport sunt cel mai frecvent utilizate pentru conductele de combustibil, ulei sau lichid de frână. În vehiculele de serie, aceste țevi sunt întâlnite și pentru conductele de aer condiționat. 

 

 

Tipuri de fitinguri

Fitingurile sunt selectate în funcție de aplicație, împreună cu necesitatea de a utiliza un furtun adecvat.

  • Push lock - ușor de instalat prin glisare în combinație cu coliere. Potrivit pentru aplicații cu presiune scăzută. Aplicabil pentru furtunuri din cauciuc.
    Fiting clasic - utilizat cu furtunuri din cauciuc împletit de dimensiune AN. Potrivit pentru aplicații cu presiune mai mare, cu opțiunea de instalare ușoară potrivită a furtunul de gradină. Nu sunt necesare unelte sau cunoștințe speciale pentru instalare.
  • Fiting PTFE - cel mai durabil tip de racord în combinație cu furtunul din teflon. Potrivit pentru instalații de înaltă presiune. Racordul utilizează presarea așa-numitei măsline în furtun prin strângerea capului de racord. Acest lucru creează o îmbinare durabilă, care este, totuși, de unică folosință. Pentru reutilizare, trebuie achiziționat un nou fiting de presare internă „olive”.

Toate aceste fitinguri sunt oferite în diferite unghiuri și culori, cu posibilitatea de conectare prin intermediul diferitelor cuplaje de fiting sau reductoare. Fiecare instalație are propria sa soluție printr-o combinație de fitinguri și furtunuri. 

 

 

 

Cum să alegeți dimensiunea potrivită?

Dimensiunea depinde de mai mulți factori, cum ar fi debitul, presiunea și temperatura sau spațiul în care este instalată conducta. 

  • Sistemul de alimentare cu combustibil - AN-6 sau AN-8 este adesea utilizat pentru fluxul de combustibil în motoarele de înaltă performanță. Vehiculele de serie au diametre mai mari de 6 până la 8 mm, ceea ce este echivalent cu AN-6.
  • Sistemul de ulei - AN-10 este ideal pentru radiatorul de ulei și sistemele de lubrifiere ale vehiculelor. Compromisul ideal între dimensiuni și debit mare. 
  • Sistemul de răcire - AN-16 și AN-20 sunt utilizate pentru lichidul de răcire, în special la vehiculele de drift unde radiatorul de apă este amplasat în spate. 
  • Sistemul de frânare - AN-3 în combinație cu furtunuri de teflon este cea mai utilizată dimensiune în mașinile normale și motorsport 
  • Sistemul de ambreiaj - AN-4, precum și sistemul de frânare în combinație cu furtunuri împletite din teflon este o dimensiune adecvată pentru funcționarea sistemului de ambreiaj

 

Fitinguri speciale

Fitingurile oferă, de asemenea, avantajul diferitelor conexiuni externe la sistem sau alte avantaje pe care conexiunea clasică a furtunului nu le permite.

  • Conectarea senzorului - fitinguri care permit conectarea senzorului fără a fi necesară deconectarea sistemului. Acest lucru este util și în cazul în care nu există suficient spațiu în locul în care este necesar senzorul. Astfel, senzorul poate fi conectat la o locație mai îndepărtată prin intermediul racordului corespunzător.
  • Fitinguri de sudură - dacă vehiculul dvs. nu are o priză în dimensiunea AN, este posibil să utilizați fitinguri de sudură din trei tipuri diferite de materiale: -aluminiu, oțel, oțel inoxidabil.
  • Fitinguri cu demontare rapidă - utilizate în principal în sporturile cu motor de top. Acestea permit deconectarea sistemului în cazul unui accident/înlocuirii sistemului conectat, fără scurgere inutilă de lichid. Odată deconectat, racordul se închide, ceea ce împiedică scurgerea de lichid și, prin urmare, nu este necesară completarea sau sângerarea. 
  • Fitinguri Snap-on - o nouă adiție la gama noastră - fitinguri care permit deconectarea corpului fitingului fără a fi nevoie să deconectați furtunul sau fitingul. Deconectarea instantanee asigură o înlocuire rapidă a sistemului sau înlocuirea cu altul cu opțiunea de reconectare imediată. Etanșarea perfectă a conexiunii cu O-ring-uri din cauciuc. 

 

Fitingurile și furtunurile AN sunt indispensabile pentru sporturile cu motor și aplicațiile în condiții extreme. Modularitatea, durabilitatea și gama largă de aplicații le fac alegerea ideală pentru oricine caută soluții fiabile pentru vehiculul său. Aceste sisteme oferă o soluție rapidă și eficientă pentru transferul oricărui tip de fluid și aer într-un vehicul, avion sau altă industrie. 

Dacă aveți nevoie de sfaturi pentru a alege furtunul sau racordul potrivit pentru aplicația dvs., nu ezitați să ne contactați. 

 

Mai multe
Recomandate
Vândute
Crescător
Decrescător
1 - 1 din 1 produs

Categorii Producători

Loading...