ASISTENȚĂ
de la ora 9.00 la 17.00
Niciun produs
Niciun produs
Subcategorii
Scopul unei pompe de apă este de a face să circule lichidul (un amestec de apă și antigel) prin sistemul de răcire al vehiculului într-un volum și la o viteză suficiente pentru a regla în mod optim temperatura motorului. O pompă de apă convențională este de obicei acționată de o curea conectată la arborele cotit al motorului sau la cureaua de distribuție. În timp ce motorul este în funcțiune, pompa de apă face să circule continuu lichidul de răcire prin pasajele din blocul motor și din capul cilindrilor și absoarbe căldura generată de procesul de combustie. Funcționarea corectă a pompei de apă previne supraîncălzirea motorului și îl menține la temperatura optimă pentru funcționalitatea sa.
Cu toate acestea, pe lângă răcire, pompa creează, de asemenea, o sarcină ridicată pentru motorul însuși, datorită rezistenței lichidului de răcire și a eventualelor piese suplimentare, cum ar fi ventilatorul (care poate fi conectat direct la pompa de apă, de exemplu, prin intermediul cuplei visco). Printre altele, modificările vehiculului și creșterile de putere pot însemna că pompa de apă de serie nu poate menține răcirea motorului nici măcar atunci când este combinată cu un radiator mai mare sau cu un ventilator mai puternic.
Soluția ideală pentru a asigura o răcire maximă este instalarea unei pompe de apă electrice în locul unei pompe de serie (cu funcționare mecanică) sau ca o completare puternică a unui sistem de răcire existent. Este o pompă de apă acționată electric, independentă de viteza și funcționalitatea motorului, cu posibilitatea de a selecta debitul de fluid pe oră. În gama noastră veți găsi pompe cu debite de la 23 L/h până la 150 L/h.
Pompa de apă electrică este un produs dependent de o sursă de alimentare de 12 sau 24 V care rotește paletele integrate și împinge astfel apa prin sistemul de răcire, fie pentru a răci motorul, fie pentru intercooler (în cazul răcirii cu apă), fie pentru a face să circule apa de încălzire în cazul unui sistem webasto (încălzire independentă). Aceste pompe se găsesc, de asemenea, în dotarea standard a vehiculelor de serie mai noi. Ele obțin o performanță mai bună de răcire și pot funcționa independent de turația sau funcționalitatea motorului.
Pompa Davies Craig poate fi controlată automat de către controler sau manual prin intermediul unui buton. Controlerul de curent continuu are avantajul de a varia tensiunea și, astfel, de a varia viteza pompei în sus sau în jos în căutarea unei temperaturi țintă (care poate fi setată în mod liber). Când motorul atinge temperatura selectată, controlerul se oprește, variind în mod constant viteza pompei pentru a menține temperatura corectă, indiferent de turația motorului și de viteza vehiculului. De asemenea, pompa se poate opri complet pentru a se asigura că motorul atinge temperatura optimă cât mai repede posibil și poate controla ventilatorul (ventilatoarele) conectat(e) prin intermediul panoului de control dacă temperatura crește cu +3 grade peste punctul setat. În consecință, pompa poate funcționa timp de până la 3 minute după ce se oprește contactul sau când temperatura s-a răcit cu 10°C. Toate aceste beneficii sunt oferite de pompa de apă instalată împreună cu panoul de control.
Prin îndepărtarea pompei de apă originale și a ventilatorului de deasupra acesteia, vehiculul poate recâștiga până la 30 de cai putere și poate reduce consumul de combustibil cu 3 până la 10%. De asemenea, se va reduce stresul general asupra pieselor și se va simplifica întreaga transmisie prin arborele cotit. Cercetările au arătat că o pompă de apă electrică consumă cu 90% mai puțină energie decât sistemele convenționale, adică o pompă mecanică. Printre alte beneficii se numără reducerea emisiilor datorită încălzirii mai rapide a motorului, o mai bună gestionare a temperaturii motorului, eliminarea supraîncălzirii motorului și îmbunătățirea duratei de viață a acestuia.
Un alt avantaj este greutatea redusă (de la 900 g-1,5 kg) în comparație cu pompele mecanice, care pot cântări până la 5 kg. Acest lucru este apreciat în special de pasionații de motorsport care se așteaptă la performanțe maxime și la cea mai mică greutate pentru cele mai bune rezultate. Versatilitatea și flexibilitatea conexiunii reprezintă, de asemenea, un avantaj uriaș, care face posibilă instalarea pompei de apă oriunde pe vehicul.
În zilele noastre, în special drifterii și-au găsit popularitatea în pompele de apă electrice. În cazul vehiculelor modificate pentru drift, este obișnuit să vedem radiatorul de apă plasat în partea din spate a vehiculului pentru o distribuție ideală a greutății și pentru faptul că partea din față a vehiculului, unde este instalat de obicei radiatorul de apă, nu are o admisie directă de aer. S-ar putea ca pompa de apă originală să nu fie suficientă pentru o astfel de modificare a sistemului de răcire, de aceea este necesară instalarea unei pompe de apă suplimentare sau instalarea unei pompe electrice puternice, care nu are niciun fel de problemă în a alimenta cu lichid de răcire radiatorul situat în portbagajul vehiculului și a menține astfel răcit motorul solicitat de pe partea opusă.
Pompa de apă poate fi amplasată oriunde, fie în exterior sau în interiorul vehiculului, direct lângă motor, lângă radiator sau pe partea opusă a vehiculului. Cu toate acestea, este important să instalați pompa în poziție verticală pentru a evita o presiune excesivă asupra rulmentului motorului. Davies Craig oferă suporturi dedicate care facilitează instalarea pompei. Alimentarea electrică este asigurată de 12 sau 24 V, cu sau fără panou de comandă, cu ajutorul unui buton de pe tabloul de bord. Sistemul de răcire are mai multe opțiuni de conectare. Puteți folosi fitinguri AN16 sau conectare directă folosind un furtun de silicon cu diametrul interior de 38 mm.
Pompa poate funcționa ca o pompă auxiliară în combinație cu pompa de serie sau ca un înlocuitor direct mai puternic, care nu este condiționat de turația motorului sau de pornirea acestuia. Termostatul de serie, care ar putea acționa restrictiv în sistemul de răcire, trebuie îndepărtat la instalare, iar la scoaterea pompei de apă de serie este necesară o curea scurtată.
Dacă nu sunteți sigur de produsul potrivit, vă rugăm să nu ezitați să ne contactați pentru a vă ajuta să alegeți.