Curățarea și impregnarea filtrelor sport

Filtrele sport de aer sunt un accesoriu popular pentru mulți șoferi care doresc să obțină puțină putere în plus, un răspuns mai bun al motorului și un sunet de admisie mai agresiv. Spre deosebire de filtrele de hârtie, aceste filtre pot fi reutilizate de mai multe ori, ceea ce economisește atât banii, cât și mediul. Pentru îmbunătățirea filtrării impurităților se poate folosi un înveliș hidrofob sau impregnarea cu un ulei dedicat pentru filtre de bumbac sau spumă.

Învelișul hidrofob împiedică filtrul să absoarbă lichide și particule fine de murdărie, ceea ce îi prelungește durata de viață și reduce riscul de deteriorare a motorului sau a debitmetrului de aer. Acest tip de protecție este utilizat mai ales atunci când filtrul este amplasat în zone expuse, cum ar fi partea inferioară a barei de protecție sau locuri unde există acces ușor al apei de pe carosabil sau în timpul ploilor puternice.

Înainte de prima utilizare, filtrele sport sunt impregnate, ceea ce asigură reținerea impurităților, prafului, insectelor și a altor particule fine. Chiar dacă aceste filtre sunt proiectate pentru a permite trecerea unei cantități mai mari de aer, după o anumită perioadă ele se încarcă cu murdărie și permeabilitatea lor scade. Spre deosebire de filtrele de hârtie, filtrele din bumbac sau spumă pot fi curățate și apoi impregnate din nou.

Cât de des trebuie curățat filtrul sport?

  • Utilizare normală: la fiecare 15.000 – 20.000 km (ideal la fiecare schimb de ulei)

  • Mediu prăfuit / off-road: la fiecare 5.000 – 10.000 km

  • Utilizare competițională: după fiecare cursă sau solicitare extremă

Instrucțiuni pentru curățare și impregnare

1. Demontarea filtrului de pe admisia motorului

Separați cu grijă admisia sau elementul de filtrare de motor, deconectați debitmetrul de aer și toate componentele conectate. Aveți grijă ca după deconectare să nu ajungă nimic în interiorul motorului. Dacă filtrul prezintă deteriorări mecanice vizibile, înlocuiți-l.

2. Îndepărtarea impurităților mai mari

Cu aer comprimat suflați toate impuritățile mai mari de pe suprafața filtrului. Începeți din partea interioară a filtrului spre exterior. Aveți grijă să nu deteriorați suprafața de filtrare. Repetați procesul până când suprafața este curățată și pregătită pentru pasul următor de curățare.

3. Aplicarea soluției de curățare

Pulverizați filtrul pe ambele părți cu un detergent special. Aplicați din abundență și asigurați-vă că soluția pătrunde în profunzime. Lăsați să acționeze timp de 10–15 minute.

4. Clătirea cu apă

Clătiți filtrul cu apă caldă dinspre partea aerului curat spre exterior (opus direcției normale de curgere a aerului). Spălați ușor până când prin filtru curge apă limpede. Folosiți doar presiune scăzută a apei și masați suprafața filtrului pentru a elimina toate impuritățile. Cu degetele puteți deschide ușor pliurile filtrului pentru a elibera murdăria blocată. Totuși, aveți grijă să nu deteriorați plasa din inox.

5. Uscarea

Cu aer comprimat eliminați excesul de apă din filtru, apoi lăsați-l să se usuce liber, în aer și la soare (nu folosiți uscătoare, pistoale cu aer cald sau radiatoare). Uscarea poate dura câteva ore. Filtrul trebuie să fie complet uscat înainte de a trece la pasul următor.

6. Impregnarea cu ulei

După uscarea completă, aplicați uleiul de impregnare uniform pe întreaga suprafață a filtrului. Este necesar doar un strat subțire și uniform pe întreaga suprafață (pe partea exterioară). Așteptați 15–20 de minute pentru ca uleiul să se distribuie uniform și să fie absorbit de elementul filtrant (bumbac sau spumă). Dacă din filtru se scurge ulei, înseamnă că a fost aplicată o cantitate prea mare. În acest caz, filtrul trebuie tamponat ușor sau trebuie repetat procesul de curățare și aplicare a unei impregnări mai fine. Folosiți exclusiv uleiuri de impregnare recomandate pentru marca sau materialul filtrului. Acordați atenție și culorii uleiului de impregnare pentru a evita o colorare nedorită a elementului filtrant. Aceasta nu afectează funcționalitatea, însă aspectul vizual poate fi mai puțin atractiv.

7. Montarea filtrului

Verificați dacă filtrul este uniform uns cu ulei și complet curat. Apoi montați-l la locul său și reconectați toate componentele aferente.

Mai multe postări de pe blog | Races Blog

Cum să îți alegi jantele?

Informații și termeni importanți pe care ar trebui să îi cunoască orice pasionat auto pentru a alege corect jantele.
Citește mai mult
Curățarea și impregnarea filtrelor sport

Cum să asiguri curățenia și durabilitatea filtrelor sport?
Citește mai mult
Modificarea motorului M52B28

Cum să crești performanța și fiabilitatea unuia dintre cele mai populare motoare BMW?
Citește mai mult
Regulator presiune combustibil și Wastegate

Pentru ce sunt și ce beneficii aduc?
Citește mai mult
Modificare BMW E36

Descoperiți potențialul mașinii dvs.
Citește mai mult
Ce sunt fitingurile?

Fitinguri și furtunuri cu marcajul AN. Ce înseamnă și pentru ce sunt utilizate?
Citește mai mult
Raceshop in Forbes

Diamonds of Slovak Business: concurs pentru companiile care schimbă fața afacerilor slovace.
Citește mai mult
Plăci modulare podea

Podele modulare pentru garaj sau atelier. 
Citește mai mult
Aero Tec Laboratories Ltd (ATL)

Viac ako 50 rokov v obore palivových nádrží pre vrcholový motoršport. 
Citește mai mult

Împărtășește acest post

Comentarii (0)

Fără comentarii în acest moment

Comentariu nou

Categorii Producători

Loading...