Mulți oameni își pun vehiculele în hibernare pentru a le proteja de vremea nefavorabilă, de temperaturile scăzute și de sare sau pietriș. Cu toate acestea, există însă și mulți pasionați care au mașini rezervate special pentru aceste perioade, așa-numitele Winter Beater.
Un Winter Beater este un vehicul cu o estetică slabă, dar cu o inginerie puternică, achiziționat pentru a fi folosit în cele 3 luni de iarnă pentru a conduce cu ușa înainte.
Bugetul este factorul decisiv, așa că în pașii următori vom acoperi cum să îți pregătești ușor și ieftin Beaterul fără ca iubita/soția ta să observe nimic.
Volan și butuc sport
Pentru o manevrare corectă pe zăpadă, este esențial să aveți vehiculul ferm în mâini. Pentru aceasta veți avea nevoie de un volan sport, care este instalat cu un butuc sport. Atunci când alegeți un volan, trebuie să țineți cont de suprafață și de offsetul general.
- Din cauza vremii nefavorabile, a contactului constant cu zăpada și, prin urmare, a mâinilor umede, vă recomandăm să alegeți o suprafață din piele.
- Decalajul volanului este distanța totală de la fixarea volanului până la coroană. În acest caz, trebuie avut grijă ca volanul să nu fie prea aproape de corp în combinație cu butucul, ceea ce ar putea face ca acesta să se așeze inconfortabil sau să lovească scaunul cu cotul.
Butucul volanului este selectat în funcție de tipul de vehicul. Fiecare produs are o dimensiune listată pentru verificare, pentru a fi siguri că produsul se va potrivi 100% cu coloana de direcție.
Frână de mână hidraulică
Frâna de mână hidraulică face mai mult decât să frâneze vehiculul la parcare. De asemenea, este folosită pentru a pune mașina în derapaj, pentru a aplica frânele în luptele strânse de la ușă la ușă sau pentru a avea capacitatea de a întinde traiectoria de derapaj câțiva metri mai departe atunci când barierele sunt prea aproape.
Atunci când alegeți o frână de mână, este necesar să vă gândiți la alegerea corectă a pompei de frână și la metoda de fixare.
- Pentru mașinile de serie, fără modificarea sistemului de frânare (frâne mai mari), recomandăm pompe de 15,8 mm (0,625"). Acest tip produce presiunea corectă a frânei spate pentru a opri roțile la viteză, dar nu necesită dezvoltarea unei forțe mari atunci când se trage de mânerul frânei.
- Montarea este foarte subiectivă, astfel că oferim frână de mână convențională, reversibilă sau mascată.
TIP PRO: Veți avea nevoie de fitinguri AN3 (ieșire) și AN4 (intrare) sau holenders pentru a conecta pompa frânei de mână
Șasiul
Chiar și pe zăpadă și pe suprafețe alunecoase, vrem ca mașina să fie ascultătoare la cuvânt și să nu se comporte ca o barcă scăpată de sub control. Pentru a îmbunătăți manevrabilitatea, vă recomandăm instalarea unei suspensii cu înălțime reglabilă sau cel puțin a unor arcuri coborâte. Un centru de greutate mai coborât asigură un ruliu redus și răspunsuri mai clare atunci când conduceți într-o derapare controlată. În același timp, mașina arată mai agresiv și poate impresiona prin poziția sa decisivă.
- Arcurile de coborâre folosesc sistemul original și sunt instalate prin simpla înlocuire a arcului cu un arc. Cu acest tip nu este posibil să se modifice înălțimea vehiculului după bunul plac.
- Suspensia cu înălțime reglabilă oferă o gamă largă de opțiuni de reglare a înălțimii, diametrul total al amortizorului este mai mic și, prin urmare, permite instalarea unor roți mai late și, de asemenea, nu creează un obstacol atunci când roțile din față sunt rotite la maxim (dacă este instalat un lock kit).
Unghi crescut al roții față (lock kit)
Iarna aduce cu ea drumuri înzăpezite, care sunt ideale pentru condusul pe partea laterală, dar care cresc și riscul de răsturnare ușoară, ceea ce poate fi periculos. Pentru a preveni rostogolirea vehiculului, dar în același timp pentru a putea conduce la un unghi mai mare, oferim adaptoare pentru a mări unghiul.
Ușurința de instalare și unghiul pe care îl oferă fac din aceste accesorii soluția perfectă pentru distracția de iarnă. Fără a fi nevoie să lărgiți puntea față, aveți posibilitatea de a roti roțile la unghiuri amețitoare.
TIP PRO: Vă recomandăm să folosiți roți înguste sau roți cu ET redus pentru a preveni întâlnirea anvelopei cu aripa interioară a vehiculului atunci când roțile din față sunt rotite până la unghiul maxim.
Diferențial cu autoblocare
Tracțiunea adecvată este baza deplasării pe suprafețele acoperite de zăpadă. Fără tracțiune, cineva este îngropat în loc și nici măcar nu se poate porni. Soluția ideală este utilizarea unei inserții de diferențial Racing Diffs, care permite diferențialului să funcționeze normal la viteze mici, dar să angreneze ambele roți atunci când nu se mai apasă accelerația și se află sub sarcină, în loc să învârtă arbitrar roata ușurată într-un viraj, ceea ce poate fi foarte periculos.
Inserția funcționează pe baza dilatării a două plăci de fricțiune, care "închid" diferențialul prin răspândirea lor și se comportă ca o autoblocare, chiar și în anumite situații fierte.
- În comparație cu un diferențial sudat, inserția este mai scumpă, dar nu provoacă sărituri negative ale roții interioare la parcare și la viteze mai mici.
- Oferă opțiuni de diferențial deschis atunci când vehiculul nu este sub sarcină și, prin urmare, nu există supravirare neașteptată
Elemente de siguranță
Fiecare vehicul de iarnă ar trebui să includă aceste elemente de siguranță de bază:
- Curele de tractare pentru a scoate cu ușurință mașina din șanț
- Un stingător de incendiu care s-ar putea să nu trebuiască să fie folosit niciodată, dar care vă poate salva viața sau mașina în sine
- Iluminare suplimentară, ideală pentru condiții extreme în pădure sau pe un drum pustiu
- Cabluri de pornire pentru a salva o baterie de mașină moartă