Jaguar Racing Team Ostrava a prezentat o nouă autospecială de curse. Influencerul nostru Dj Lucky Boy a fost și el prezent la ceremonia de dezvelire, deoarece a primit o invitație oficială direct de la conducerea companiei și ne-a prezentat acest Jaguar XE de circuit.
Dealerul autorizat Jaguar cu sediul în Ostrava a dezvăluit cu mândrie cea mai recentă achiziție în cadrul unui eveniment de presă de pre-sezon, joi, 29 februarie 2024, la OC Forum Nová Karolina. Printre cei prezenți, cunoscutul comentator TV de sporturi cu motor Martin Straka și-a adăugat opiniile la eveniment. Invitatul special Adam Lacko, o personalitate renumită din lumea curselor și mentor al echipei Jaguar Racing Team, a adus cu această ocazie expertiza sa în calitate de campion și vicecampion european. Dezvelirea a marcat debutul celei de-a treia autospecială de curse Jaguar din cadrul reprezentanței, consolidând și mai mult angajamentul acesteia față de excelență în sfera auto.
De la înființarea sa în 2017, echipa de curse a reușit să prezinte cel mai sofisticat Jaguar disponibil în prezent, ca o demonstrație a muncii depuse de personalul de la B of B cars. Acesta este, fără îndoială, singurul Jaguar din Europa care continuă renumita moștenire de curse a mărcii. Mașina a fost dezvoltată pentru cursele de anduranță în Cehia și în străinătate.
Sub capotă se află un motor V6 pe benzină de trei litri, denumit AJ126, care produce peste 340 CP în standard. Supralimentarea cu un compresor oferă o putere reală estimată la 500 de cai putere. Aceste cifre sunt amplu suficiente la o greutate de doar 1100 kg.
Motorul respiră liber printr-o linie de aluminiu RACES personalizată RACES cu un diametru de până la 89 mm și un filtru burete Pipercross (C0630). Din cauza temperaturilor ridicate din compartimentul de motor, această admisie a fost învelită într-o folie aurie termoizolantă pentru a proteja căldura radiantă și pentru a menține temperaturile aerului de admisie cât mai scăzute posibil. Răcirea aerului comprimat pentru compresorul masiv este un intercooler Mishimoto G-Line care măsoară 622 mm x 300 mm x 76 mm.
Apa curge prin furtunurile de silicon RACES, iar ieșirea este direcționată către un radiator din aluminiu Mishimoto, inițial pentru Ford Mustang, care a fost adaptat special pentru a se potrivi la Jaguar, împreună cu ventilatorul SPAL.
Interiorul este echipat cu un cadru omologat FIA. Siguranța este asigurată de un sistem de stingere, de un scaun sport Sparco Circuit II cu centură de siguranță în 6 puncte de aceeași marcă. Comunicarea se face prin intermediul sistemului Stilo. În portbagaj a fost amplasat un rezervor Pyrotect de 98L omologat FIA, cu capac Nuke Performance CFC. Conținutul acestei unități CFC sunt pompele Deatschwerks DW200 și DW400 care împing combustibilul la înaltă presiune prin furtunuri de teflon și fitinguri din aluminiu. Combustibilul este răcit printr-un radiator cu 19 rânduri amplasat direct sub capota mașinii cu o gaură în capotă.
Controlul electronic al vehiculului este asigurat de produsele MoTeC cu afișaj CAN-BUS pe afișajul AiM Strada MXS1.2, care este alimentat de o baterie Odyssey EXTREME RACING PC950. Interiorul de greutate maximă este vopsit într-o culoare identică cu cea a exteriorului.
Exteriorul prezintă o caroserie largă personalizată cu accesorii din fibră de carbon, un difuzor masiv, din care iese radiatorul de ulei al diferențialului RACES, și un spoiler spate care asigură forță de apăsare pe puntea spate și, prin urmare, o mai bună aderență pe circuit.
Contactul cu drumul este asigurat de anvelopele Yokohama Advan Neova AD08 RS pe jante forjate BRAID. Aceste jante legendare sunt umplute cu frâne Paragon cu 6 pistoane. Conductele de frână sunt formate din produse RACES din oțel inoxidabil ca fitinguri sau furtunuri din teflon împletit conectate la pedala de curse.
Facem parte din cursele profesionale și de amatori.
*foto: @mediaostrava