Furtunurile din silicon

Furtunurile din cauciuc au făcut parte din industria auto încă de la începuturi. Acestea sunt utilizate pentru conductele de combustibil, aer sub formă de admisie sau conductele de apă din sistemul de răcire sau conductele de vacuum. Toate aceste aplicații au suferit modificări minime de-a lungul anilor și folosesc aceleași materiale cu unul, maxim două straturi de țesătură internă pentru o durabilitate sporită. Din cauza anilor de utilizare și a schimbărilor constante de temperatură și a solicitărilor mecanice, pot apărea deteriorări care duc la scurgeri de aer sau de substanțe necesare funcționării vehiculului, ceea ce poate afecta negativ funcționalitatea acestuia. Soluția este înlocuirea furtunului original, dar acest lucru nu rezolvă problema, iar deteriorarea se poate repeta.

Mulți ani de dezvoltare a acestor sisteme în sporturile cu motor au produs o soluție, care este mult mai durabilă, cu furtunuri de silicon cu 4 sau mai multe straturi de țesătură de poliester. Înlocuirea furtunurilor de cauciuc cu furtunuri de silicon este o practică obișnuită în industria auto, în special în cazul vehiculelor modificate. Siliconul este cunoscut pentru durabilitatea și rezistența sa la uzură și deteriorări mecanice. Furtunurile sunt mai puțin susceptibile de a se fisura sau de a se încovoia în timp în comparație cu furtunurile din cauciuc. Această durabilitate duce la o durată de viață mai lungă și la reducerea cerințelor de întreținere.

Furtunurile din silicon pot rezista la temperaturi mai ridicate în comparație cu furtunurile din cauciuc. În cazul vehiculelor modificate, în compartimentul motorului există adesea o acumulare de căldură la care furtunurile din silicon sunt rezistente. Furtunurile își păstrează integritatea structurală și flexibilitatea în ciuda temperaturilor de până la 260°C. De asemenea, temperaturile scăzute nu afectează negativ funcționalitatea și durabilitatea materialelor din silicon. Rezistența la funcționalitate deplină se extinde până la -50°C. În cazul în care furtunurile sunt amplasate în apropierea unei surse de căldură (cum ar fi secțiunea de evacuare a unui turbocompresor), unde temperaturile ating valori mai mari decât cele specificate, recomandăm utilizarea izolației termice sau a huselor/manșoanelor. Acestea sunt concepute pentru a proteja căldura radiantă și, astfel, pentru a prelungi durata de viață și flexibilitatea materialului.

Furtunurile sunt mai flexibile și au o rază de curbură mai bună decât furtunurile de cauciuc tradiționale. Această flexibilitate le face mai ușor de instalat în spații înguste sau în jurul unor configurații complexe ale motorului. De asemenea, sunt avantajoase diferitele unghiuri disponibile, de la 45°, trecând prin 90° până la 180°, și reducțiile care permit reducerea diferitelor diametre interne. Furtunurile din silicon, denumite FLEX, pot fi utilizate în spații restrânse și pentru a crea curbe complexe. Acesta este un furtun de silicon îmbogățit cu un fir de oțel care împiedică stoarcerea acestuia la unghiuri mari de deformare. Toate aceste avantaje permit ca furtunurile să fie combinate pentru a crea un număr infinit de combinații.

Siliconul este rezistent la multe substanțe chimice, uleiuri și lichide care se găsesc în mod obișnuit în mediile auto. Această rezistență reduce probabilitatea ca furtunurile să se degradeze sau să reacționeze cu substanțele cu care intră în contact, contribuind la o mai bună performanță și fiabilitate generală. Furtunurile din silicon pot rezista la lichidele de răcire obișnuite, la vaporii de ulei sau la combustibil (în cazul furtunurilor din silicon concepute pentru gurile de umplere și conductele de alimentare). De asemenea, acestea rezistă la radiațiile UV și la ozon, care pot contribui la degradarea furtunurilor din cauciuc. Cu toate acestea, rezistența ridicată nu permite ca aceste produse să fie utilizate în locuri precum sistemele de frânare, conductele de combustibil și ulei. Expunerea prelungită la aceste fluide ar provoca daune.

Furtunurile din silicon nu sunt doar un avantaj funcțional, ci și estetic pentru vehiculele de serie sau modificate. Acestea sunt disponibile într-o varietate de culori, permițându-vă să le coordonați cu restul mașinii sau să le contrastați pentru o luminozitate maximă a compartimentului motor. Cea mai comună culoare este albastru, urmată îndeaproape de roșu și negru pentru un aspect discret, deoarece majoritatea furtunurilor de cauciuc de serie sunt de asemenea negre. Cu toate acestea, sunt disponibile și culori mai izbitoare, cum ar fi verde, roz sau galben.

Aceste avantaje fac din furtunurile din silicon o soluție populară în motorsportul profesionist sau în utilizarea zilnică. Mulți clienți apelează la noi atunci când au de-a face cu furtunuri de cauciuc de stoc care au fost deteriorate, iar înlocuirea lor originală se ridică la sute de euro. Soluțiile din silicon sunt, în majoritatea cazurilor, la o fracțiune din prețul furtunurilor de stoc, fie că este vorba de aplicații de stoc sau de camioane. Crearea ansamblurilor se bazează pe îmbinarea cu ajutorul țevilor din aluminiu. Este posibilă și varianta inversă, sub forma utilizării de țevi din aluminiu cu furtunuri din silicon doar pentru îmbinare. Totul depinde de aplicație, de metodă și de locul de utilizare. Sunt disponibile nu numai furtunuri universale, ci și pentru un anumit tip de vehicul, ca înlocuitor direct al furtunului de serie. În acest fel, puteți înlocui furtunurile de cauciuc cu furtunuri de silicon în câteva minute, fără a fi nevoie să vă asamblați propriul sistem sau să faceți modificări suplimentare fie la conducte, fie la compartimentul motorului.

Știm din propria experiență că furtunurile din silicon pot fi utilizate pentru o multitudine de aplicații. Cel mai frecvent pentru tuning și motorsport, echipamente agricole și camioane. Cu toate acestea, am întâlnit, de asemenea, utilizarea în diverse aplicații industriale pentru conducte de apă sau aer. Cea mai curioasă aplicație a fost utilizarea furtunurilor pentru a ghida apa la un curățător de piscină.

PRO TIP: Pentru aplicațiile de înaltă presiune (de exemplu, conexiunile intercoolerului la motoarele turbo), se recomandă utilizarea colierelor de înaltă presiune.

Mai multe postări de pe blog | Races Blog

UNIX AMTS 2024

Prima oprire la expozițiile din acest an - Hungexpo Budapesta
Citește mai mult
Colaborare RACES x FURTBOKEM

Lansarea oficială a vânzărilor RACES și FurtBokem merch.
Citește mai mult
Bestia de curse Jaguar XE

Jaguar Racing Team Ostrava a prezentat o nouă mașină specială de curse
Citește mai mult
Pompa de apă electrică

Crește performanța și previne supraîncălzirea mașinii!
Citește mai mult
Omologare FIA 8856-2018

Ce transformări va avea FIA în 2024?
Citește mai mult
Combinezoane și echipament de curse

Ce combinezon de curse să alegeți și de ce? Mai multe pe blog...
Citește mai mult
Furtunurile din silicon

Furtunurile din silicon reprezintă un înlocuitor ideal pentru furtunurile din cauciuc de apă, vacuum/presiune sau admisie.
Citește mai mult
Avantajele și tipurile de radiatoare de ulei

De ce este necesară instalarea unui radiator de ulei? Pe care să îl alegeți? Mai multe pe blog...
Citește mai mult
Cum se conectează frâna de mână hidraulică?

Un accesoriu indispensabil pentru fiecare pilot de raliuri și drift.
Citește mai mult

Împărtășește acest post

Comentarii (0)

Fără comentarii în acest moment

Comentariu nou

Categorii Producători

Loading...