Cum se conectează frâna de mână hidraulică?

Frâna de mână este utilizată pentru a asigura mașina la parcare și pentru a împiedica deplasarea atunci când este în neutral. În plus, este folosită în motorsport pentru a pune mașina în derapaj sau în virajele eficiente pe care orice fan le adoră.

Frânele cu cablu standard sunt conectate la un sabot sau la un sistem de frânare separat sau paralel, care este responsabil pentru frânarea vehiculului atunci când se trage maneta, adică frâna de mână. La vehiculele mai noi, putem găsi, de asemenea, frâne de mână electronice care, atunci când este apăsat un buton, trimit un semnal către frânele robotizate din spate, care opresc vehiculul și îl pun în modul "parcare". Acest sistem este destinat exclusiv parcării, astfel că roțile din spate nu pot fi frânate complet la viteze mai mari.

Cel mai eficient mod de a vă asigura că roțile din spate sunt complet blocate la orice viteză este să instalați o frână de mână hidraulică. Aceasta este o manetă sau un mâner care acționează un cilindru hidraulic. Cilindrul împinge fluidul din sistem, determinând frânarea punții spate, la fel ca atunci când pedala de frână este apăsată pe puntea față. Cunoaștem mai multe moduri în care este acționată frâna de mână hidraulică:

  • în circuitul original de frânare
  • un circuit separat

Instalare și tipuri:

Primul aspect de luat în considerare este locul unde va fi instalată frâna de mână. Aceasta este o chestiune subiectivă, dar în prezent este o practică obișnuită să se instaleze frâna de mână în locația de serie (de obicei, dacă este orizontală) sau între volan și maneta de viteze (în special pentru drifturi) pentru a o ține la îndemână pentru șofer (dacă este verticală). Există, de asemenea, frâne care păstrează funcția de frână de parcare și, prin urmare, pot fi blocate împotriva mișcării vehiculului. Cu toate acestea, este de asemenea posibil să se păstreze frâna de mână originală și să se instaleze o frână hidraulică (în cazul în care vehiculul utilizează saboți de frână). Frânele de mână inversate, care au cilindrul hidraulic montat în sens invers (spre motor), facilitează, de asemenea, instalarea.

Conexiunea poate fi realizată prin conectarea la un sistem de frânare în serie sau prin crearea unui circuit separat. 


În cazul în care conexiunea se face la sistemul de frânare original, frâna de mână se instalează la ieșirea frânei spate, fie prin conectarea directă la cilindrul principal de frână, fie prin conectarea la conducta care duce la frânele spate înainte ca piesa în T să fie împărțită în frâne spate separate.

  • Avantaje: instalare mai ușoară, nu este necesară o a doua pereche de frâne
    Dezavantaje: transmiterea modificării presiunii de acționare a frânei de mână atunci când frâna de mână este acționată, măsurare mai proastă a frânei de picior atunci când frâna de mână este acționată.

În cazul în care frâna de mână este instalată în circuitul său propriu, este de obicei necesar să se instaleze o a doua pereche de etriere de frână pe axa respectivă, care va funcționa independent de pedala de frână și va fi acționată numai de o frână de mână hidraulică separată. În acest caz, frâna de mână are propriul rezervor de lichid de frână.

  • Avantaje: acționarea frânei de mână nu afectează utilizarea frânei de picior, fără a fi nevoie să se intervină asupra sistemului de frânare original
  • Dezavantaje: necesitatea de a instala un set separat de frâne pe puntea spate, rezervor de lichid de frână în interiorul vehiculului



Instalarea se realizează cu ajutorul țevilor din cupru/oțel sau a furtunurilor din teflon și a fitingurilor.

Utilizând tuburi de cupru, sistemul poate fi ușor de trasat în locașurile originale, iar conexiunea frânei de mână poate fi creată prin îndoirea acesteia. Aceasta este o înlocuire directă a țevilor originale, cu necesitatea de a crea o zonă de așezare pentru holendre ("capetele de frână") folosind un kit de perlare.

  • Avantaje: înlocuire durabilă a țevii originale, ușor de manevrat prin îndoire, rezistență la coroziune (în cazul țevilor din cupru), preț scăzut
  • Dezavantaje: necesitatea de a crea o zonă de decantare, oxidarea

Utilizarea furtunurilor din teflon reprezintă metoda de conectare de cea mai înaltă calitate. Furtunurile din teflon cu împletitură din oțel inoxidabil oferă protecție maximă împotriva influențelor mediului, împiedică umflarea (ca în cazul furtunurilor din cauciuc) și rezistă la lichidele de frână de curse. Furtunurile sunt conectate cu fitinguri din oțel inoxidabil în diferite unghiuri și forme, ceea ce simplifică instalarea.

  • Avantaje: durabilitate și rezistență maximă, instalare ușoară, culori diferite de protecție a panglicii, fitinguri din oțel inoxidabil
  • Dezavantaje: preț ridicat, rază de curbură mai mică (datorită rezistenței panglicii din oțel inoxidabil)

Pentru mai multe informații despre furtunurile de frână din teflon, consultați BLOG-ul nostru anterior.

PRO TIP: Majoritatea cilindrilor de frână hidraulici (cum ar fi RACES, WILWOOD, OBP,...) utilizează filet AN4 (7/16-20) pentru intrare și filet AN3 (3/8-24) pentru ieșire.

PRO TIP 2: Știm din propria experiență că rola de frână ideală în majoritatea aplicațiilor este de 15,8 mm (0,625").

În cele din urmă, pentru o funcționare corectă, sistemul de frânare trebuie să fie bine curățat după instalare și nu uitați să aveți discuri de frânăplăcuțe (saboți de frână) și lichid de frână noi.

Aveți vreo întrebare? Nu ezitați să ne contactați.

Mai multe postări de pe blog | Races Blog

UNIX AMTS 2024

Prima oprire la expozițiile din acest an - Hungexpo Budapesta
Citește mai mult
Colaborare RACES x FURTBOKEM

Lansarea oficială a vânzărilor RACES și FurtBokem merch.
Citește mai mult
Bestia de curse Jaguar XE

Jaguar Racing Team Ostrava a prezentat o nouă mașină specială de curse
Citește mai mult
Pompa de apă electrică

Crește performanța și previne supraîncălzirea mașinii!
Citește mai mult
Omologare FIA 8856-2018

Ce transformări va avea FIA în 2024?
Citește mai mult
Combinezoane și echipament de curse

Ce combinezon de curse să alegeți și de ce? Mai multe pe blog...
Citește mai mult
Furtunurile din silicon

Furtunurile din silicon reprezintă un înlocuitor ideal pentru furtunurile din cauciuc de apă, vacuum/presiune sau admisie.
Citește mai mult
Avantajele și tipurile de radiatoare de ulei

De ce este necesară instalarea unui radiator de ulei? Pe care să îl alegeți? Mai multe pe blog...
Citește mai mult
Cum se conectează frâna de mână hidraulică?

Un accesoriu indispensabil pentru fiecare pilot de raliuri și drift.
Citește mai mult

Împărtășește acest post

Comentarii (0)

Fără comentarii în acest moment

Comentariu nou

Categorii Producători

Loading...