Zilele acestea, este prezentat oficial cel mai recent produs al diviziei ŠKODA-MOTORSPORT, succesorul uneia dintre cele mai de succes mașini de raliu - FABIA Rally2 EVO. Noul model, bazat pe cea de-a patra generație Fabia, a primit numele RS, făcând referire la realizările istorice ale mașinilor de curse Skoda cu această denumire.
Generația precedentă a pus standardul foarte sus, iar realizările sale istorice vorbesc de la sine: peste 450 de autospeciale vândute au luat startul în peste 13 000 de curse, obținând 4186 de podiumuri și peste 1700 de victorii. Aceste succese i-au obligat pe specialiștii uzinei să facă noul model și mai reușit, iar echipa ŠKODA-MOTORSPORT are cele mai mari ambiții pentru acesta.
Bazată pe Fabia 4, noua mașină beneficiază în special de noua platformă de șasiu MQB-A0. Caracteristicile sale cheie includ o rigiditate sporită , un ampatament mai mare și, de asemenea, o mai bună distribuție a greutății. Siguranța pasivă este asigurată de un cadru de protecție integrat, realizat din oțel crom-molibden de înaltă rezistență, ca dotare standard. Cei peste 35 de metri de tuburi utilizate în acest cadru sunt sudate mai întâi pe șasiul mașinii, iar panourile laterale și acoperișul sunt montate la urmă. Acest lucru permite o sudare mai precisă și mai exactă a întregii structuri. Noua caroserie, mai rezistentă, este susținută de amortizoare îmbunătățite, cu o cursă mai mare decât la generația anterioară. Datorită acestor modificări, a unei geometrii mai bune și a unui echilibru mai bun, stabilitatea punții spate, în special, a fost îmbunătățită, chiar și la viteze mai mari.
Noul design, dominat de aripi late, bare de protecție masive și o serie de caracteristici aerodinamice, impune respect. Cu toate acestea, prioritară este aerodinamica ingenios gândită (care este excelentă chiar și pe modelul civil), rafinată de ingineri, astfel încât noua mașină oferă o forță de apăsare dublă față de predecesorul său. O notă de finisare revigorantă este vopseaua verde strălucitor "Mamba", care integrează FABIA cu modelele civile RS actuale.
Noul RS de curse este echipat cu un motor turbo pe benzină de 1,6 litri, bazat pe modelul 2.0 TSI (EA888) cu galeria de evacuare integrată, dar motorul a fost redus pentru a respecta reglementările pentru această categorie. Bineînțeles, a suferit modificări considerabile , pistoane diferite, biele, distribuție variabilă a supapelor, sistem de evacuare, circuit de lubrifiere și răcire modificat, etc. Astfel, procesul de ardere este mult mai eficient, iar principala îmbunătățire față de predecesor ar trebui să fie un răspuns semnificativ mai rapid la accelerație și un cuplu mai bun. Puterea motorului cu restrictor de 32mm în admisie pentru această clasă este de 214 kW (289 CP) și 430 Nm.
Cutia de viteze secvențială cu 5 trepte a fost din nou făcută ușor mai rapidă, iar accentul a fost pus, de asemenea, pe reducerea pierderilor din trenul de rulare și pe reducerea inerției. Tracțiunea integrală a primit un nou ambreiaj hidraulic intermediar, care permite ca tracțiunea să se decupleze atunci când este aplicată frâna de mână, direcționând astfel cu mai multă precizie în viraje.
Sistemul de frânare modificat a primit un sistem de răcire îmbunătățit, iar de frânarea sigură se ocupă discurile de frână de 355 mm/300 mm pe discuri de 18 inch pentru specificația de asfalt, discuri de 300 mm pe ambele punți pentru configurația "gravel" pe discuri de 15 inch.
La interior, bineînțeles, interiorul este echipat pentru a îndeplini cele mai recente norme de siguranță, Škoda a depus un efort deosebit pentru a îmbunătăți protecția echipajului în cazul impacturilor laterale.
Noua FABIA RS rally2 a fost deja supusă unor teste riguroase în mâinile unor piloți de top și este pregătită încă o dată să culeagă succese pe terenul de sport.