OCT sau Oil Catch Tank (Epuratoare de ulei)

Oil Catch tank, sau, cu alte cuvinte epurator ulei sunt dispozitive simple care pot fi foarte utile pentru motoarele cu injecție directă. Acestea împiedică uleiul și alți contaminanți să se acumuleze în galerie. Acționează ca un filtru, conectându-se la furtun pentru a "prinde" contaminanții înainte ca aceștia să ajungă la admisie. Toate vehiculele moderne "reciclează" gazele, prin evacuarea acestora înapoi în admisie. Avantajul constă în reducerea mirosului din compartimentul motoarelor și în reducerea presiunii. Acest sistem aduce și o serie de dezavantaje:

  1. ulei acumulat în admisie
  2. rateul de aprindere (fum albastru la evacuare) apare atunci când există o acumulare mare de vapori
  3. pot apărea bătăi ale motorului
  4. în combinație cu sistemele EGR, apar depuneri semnificative

Avantaje:

  1. minimizează pătrunderea uleiului în sistemul de admisie
  2. reduce depunerea de impurități pe admisie și supape
  3. captează apa acumulată în timpul utilizării combustibililor pe bază de etanol
  4. reducerea bătăii motorului
  5. tunează compartimentul motorului

Sunt disponibile 3 tipuri de epuratoare:

  1. cu aerisire în atmosferă
  2. pentru circuit închis
  3. combinate

Aerisire în atmosferă: separatoare echipate cu un filtru sau cu o parte deschisă. Vaporii de ulei intră în instalație, unde partea lichidă este colectată prin sedimentare pe pereți sau pe filtrul/sita din vas după care scurg în partea inferioară a vasului. Vaporii se elimină prin partea superioară în mediu.

Circuit închis: conectate la sistemul existent. Vaporii care trec prin sistem sunt reținuți pe pereții sau pe părțile filtrante ale OCT, unde excesul de ulei este condensat și rămâne blocat în recipient, vaporii continuând să ajungă la admisia motorului. Acest tip este cel mai comun și cel mai utilizat din această gamă și este, de asemenea, potrivit pentru vehiculele moderne. 

Combinate: un accesoriu ideal dacă nu sunteți sigur ce produs să folosiți, prin instalarea sau anularea filtrului, puteți transforma acest produs. 

O metodă obișnuită de aerisire este utilizarea unui mini filtru, care permite ventilarea directă în atmosferă. Cu toate acestea, dezavantajele sunt fumurile frecvente de sub capotă și poluarea compartimentului motorului cu vapori de ulei.

În oferta noastră veți găsi separatoare echipate cu site de filtrare și sistem de măsurare. Nu lipsesc nici cele fabricate din carbon sau OCT cu profi conectare la fitingurile AN

Mai multe postări de pe blog | Races Blog

Colaborare RACES x FURTBOKEM

Lansarea oficială a vânzărilor RACES și FurtBokem merch.
Citește mai mult
Bestia de curse Jaguar XE

Jaguar Racing Team Ostrava a prezentat o nouă mașină specială de curse
Citește mai mult
Pompa de apă electrică

Crește performanța și previne supraîncălzirea mașinii!
Citește mai mult
Omologare FIA 8856-2018

Ce transformări va avea FIA în 2024?
Citește mai mult
Combinezoane și echipament de curse

Ce combinezon de curse să alegeți și de ce? Mai multe pe blog...
Citește mai mult
Furtunurile din silicon

Furtunurile din silicon reprezintă un înlocuitor ideal pentru furtunurile din cauciuc de apă, vacuum/presiune sau admisie.
Citește mai mult
Avantajele și tipurile de radiatoare de ulei

De ce este necesară instalarea unui radiator de ulei? Pe care să îl alegeți? Mai multe pe blog...
Citește mai mult
Cum se conectează frâna de mână hidraulică?

Un accesoriu indispensabil pentru fiecare pilot de raliuri și drift.
Citește mai mult
Instaforex Loprais Praga Team la Rally Dakar 2024

Suntem un furnizor mândru al echipei Loprais Praga!
Citește mai mult

Împărtășește acest post

Comentarii (0)

Fără comentarii în acest moment

Comentariu nou

Categorii Producători

Loading...